duminică, 18 octombrie 2009

Vila Koch monument istoric





Fostă Vila Koch, fost restaurantul „Cărăşana”, fost Inspectoratul şcolar, actualmente Casa Corpului Didactic Caraş-Severin. De-a lungul timpului, dupa cum reiese din pozele de mai sus cladirea a suferit diverse modificari. Cod Lista monumentelor istorice: CS-II-m-B-10913

ISTORIC Infiintata in anul 1971, Casa Corpului Didactic Caraş-Severin isi dezvolta atributiile, prioritare fiind seturile de nevoi ale cadrelor didactice si unitatilor scolare, raspunzand cerinţelor de calitate ale Inspectoratului Scolar Judetean si Ministerului Educatiei si Cercetarii. Reînfiinţată în 1990 prin N.T. nr. 21/04.01.1990 şi Adresa nr. 9867/20.03.1990 ale Ministerului Învăţământului şi Dispoziţia nr.11/12.03.1990 a Inspectoratului Şcolar Judeţean Caraş-Severin, Casa Corpului Didactic este unitate conexă a învăţământului preuniversitar, care funcţionează în fiecare judeţ, în baza prevederilor Legii învăţământului nr.84/1995 republicată şi a Legii nr.128/1997 privind Statutul personalului didactic.
Casa Corpului Didactic are ca obiectiv principal organizarea activităţii de formare continuă şi a activităţilor cu caracter ştiinţific, metodic şi cultural pentru personalul din învăţământul preuniversitar în conformitate cu prevederile art. 162 (1) din Legea învăţământului nr. 84/1995 republicată.
CASA CORPULUI DIDACTIC CARAŞ-SEVERIN a avut, de-a lungul timpului, ca directori pe următorii profesori: Iosif Barna, Constantin Georgescu, Doina Iosifoni, Sever Dragomir, Gheorghe Magas, Mircea Mihailovici, Minodora Peptenar, Tudor Deaconu.
Profesionalizarea activităţii din Casa Corpului Didactic Caraş-Severin prin folosirea şi valorificarea eficientă a resurselor umane şi materiale a făcut posibilă transformarea instituţiei noastre într-un cadru optim de exersare a activităţilor şi de introducere a noutăţilor prin tehnologia mediatică, locul de întâlnire a tradiţionalului cu noul prin fructificarea experienţelor. Printr-un management competent si competitiv a reusit performanta unor actiuni de rezonanta in randurile beneficiarilor si partenerilor de programe, cu impact in practica didactica curenta.

3 comentarii :

Deaconu Tdudor spunea...

CASA CORPULUI DIDACTIC este unitate conexă a învăţământului preuniversitar, care funcţionează în fiecare judeţ, în baza prevederilor Odinului nr. 5.554 din 7 octombrie 2011 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Casei Corpului Didactic.
Are ca obiectiv principal organizarea activităţii de formare continuă şi a activităţilor cu caracter ştiinţific, metodic şi cultural pentru personalul din învăţământul preuniversitar în conformitate cu prevederile Legii Educatiei Nationale Nr. 1/2011.
DEVIZA NOASTRA: FORMARE – DEZVOLTARE – PERFORMANŢĂ

Motto:
…”Formarea trebuie să devină o obişnuinţă, o parte constantă a activităţii profesionale a cadrelor didactice şi nu să rămână un eveniment sporadic şi lipsit de consistenţă. Dezvoltarea profesională continuă este condiţia performanţei şi, deci, a calităţii! Succesul unui program de formare constă în succesul pe care un cadru didactic sau un manager îl are în practicile sale profesionale cotidiene. Succesul unui profesor sau al unui manager este reflectat în succesul elevilor dintr-o şcoală.”…

Deaconu Tdudor spunea...

SEMINARUL “DIDACTICA INTERNAŢIONAL”
simbolul emblematic al învăţământului din Banatul Montan

Aşa cum în majoritatea ţărilor Uniunii Europene, „exerciţiile de viziune” asupra problemelor educaţiei, însoţite de ample dezbateri publice şi de implicarea autentică a unui număr mare şi variat de actori sociali, reprezintă realităţi obişnuite, seminarul nostru „Didactica Internaţional” este, din acest punct de vedere, un proiect viabil iniţiat încă din 1992, la Liceul Pedagogic „C.D.Loga” Caransebes, de Inspectoratul Şcolar al Judeţului Caraş-Severin, Casa Corpului Didactic şi Departamentul pentru Învăţământ al Landului Steiermark din Austria, cu sprijinul Consiliul Judeţean Caraş-Severin în calitate de coorganizator şi Universitatea „Eftimie Murgu” din Reşiţa.
Seminarul Didactica a fost conceput încă de la prima ediţie ca un forum internaţional pentru dezbaterea celor mai actuale probleme ale educaţiei şi învăţământului, care a reunit de-a lungul anilor reprezentanţi ai învăţământului din ţări europene şi chiar din Statele Unite ale Americii, devenind astfel simbolul emblematic al învăţământului din Banatul Montan, în cadrul activităţilor de formare continuă a cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar.
Temele impuls propuse de-a lungul anilor au fost adevărate provocări care au supus dezbaterii cele mai actuale demersuri care vizează didactica modernă, educaţia ca un sector de interes public, formarea cadrelor didactice, aducând în actualitate practicile de succes din România, din Europa şi nu numai, fără de care schimbarea de mentalitate nu ar fi posibilă. Abordările temelor impuls propuse şi dezvoltarea acestora de-a lungul celor 20 de ediţii, a devenit o adevărată tribună de dezbatere a problemelor educaţiei şi învăţământului din perspectiva standardelor europene.

Deaconu Tdudor spunea...

Pentru anul 2012 organizatorii implicaţi în derularea Proiectului POSDRU: „SPECIALIŞTI ÎN MANAGEMENT CURRICULAR” (Universitatea „Eftimie Murgu” Reşiţa ca beneficiar si partenerii in proiect:Universitatea de Vest din Timişoara, Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic; Casa Corpului Didactic Reşiţa - Caraş-Severin; Casa Corpului Didactic Deva – Hunedoara), propun în cadrul Seminarului „DIDACTICA INTERNAŢIONAL”, tema impuls: ”SĂ REDESCOPERIM IDENTITATEA NAŢIONALĂ - ISTORIE, CULTURĂ, VALORI ŞI ŞTIINŢĂ ÎN CURRICULUMUL NAŢIONAL”.
Secţiuni.Teme de dezbatere:
Postmodernitate şi postmodernism în curriculumul educaţional.
Postmodernitatea – o realitate a educaţiei contemporane?
Viziuni şi concepţii postmoderne despre educaţie.
Profesori şi elevi într-o societate postmodernă.
Filozofii educaţionale contemporane. Curriculum – o lume a lucrurilor, a experienţelor, a existenţei?
Curriculumul naţional - autenticitate şi specific.
Istorie şi cultură în educaţia şi curriculumul naţional.
Autentic, specific şi actual în curriculumul naţional.
Implicaţii socio-economico-politice în curriculumul educaţional.
Curriculum centrat pe valori – realitate sau idealism?
Dezvoltarea durabilă – principiu al curriculumului contemporan.
Bune practici în curriculumul instituţional.
Leadership-ul excelenţei: acţiuni de succes în curriculumului instituţional.
Programe de dezvoltare curriculară la nivelul instituţiei şcolare.
Secţiunea Bune practici în curriculum instituţional va prezenta acţiuni realizate în cadrul proiectului „Specialişti în management curricular”, acţiuni realizate în şcoli din Regiunea de Vest a României.

Trimiteți un comentariu

 
Countomat website statistics and webcounter (Statistik and Logfileanalyse, Statystyk, Statistici, Statistique)