duminică, 20 martie 2011

Ruinele din lacul Secul

Sunt atât de multe legende legate de lacul de acumulare Secu încât nu mai știi pe care să o crezi.

Una din ele e că în lac s-ar afla somn urias, care atinge peste 100 kg. De cate ori intra câte un scafandru în lac, pentru a recupera cate un cadavru (în fiecare vară lacul își lua tributul), acesta ieșea foarte speriat, povestind de monștrii din adâncuri.

Prin anii 2000, când în Reșița a avut loc o mare inundație, iar din lacul Secu a scăpat un somn de vreo 100 kg. Știrea a apărut în ziarul "Timpul". Cine are informații despre acest articol îl rog să mă contacteze.

O altă legendă este că de fiecare dată când seca barajul, se vede crucea de pe turla bisericii. Iată că această legendă este adevarată, informația că în adâncurile lacului se găseste un cătun. o găsim într-un fragment din “Hoinărind prin Resiţa pierdută” – Dan D. Farcas: Multe excursii se făceau cu bicicleta, sport de care m-am apucat relativ târziu. Într-un rând am urcat astfel pe valea Bârzavei, mult dincolo de locul numit „moara cu turbine”. În zonă era si un cătun plăcut la vedere, cu case cam ca cele individuale, vechi, din Resița. Din 1962-63 ele se află pe fundul lacului Secu.

Mai jos am plăcerea să vă prezint o serie de poze făcute în data de 24 ianuarie 1999, atunci când lacul era foarte secat și au ieșit la lumină ruinele acestui cătun, pe care domnul Farcaș îl descrie foarte pe scurt în fragment.























Update:


Iată mai jos o filmare din anul 2001 unde se pot vedea ruinele.



O altă legendă, e povestea celor care plecau de acasă cu speranța că vor ajunge la sârbi, dar ei erau plimbați de călăuze și lăsați pe mal, noaptea, ca apoi să treacă înot lacul, crezând că trec Dunărea și vor ajunge la sârbi. Dar dezamăgirea era mare când, ajunși pe malul celălalt, găseau sălașele târnovenilor și miliția. Astfel rămaneau și fără bani și ajungeau și la închisoare.

7 comentarii :

Florin spunea...

bine, legendele ca legendele, dar nu poate confirma nimeni ca e o biserica in lac? adica ma gandesc ca daca se vede uneori turla, cineva ar fi fotografiat-o, sau daca scafandrii au facut scufundari, o pot observa. chiar si la o plimbare cu barca pe lac ar putea fi vazuta. nu are nimeni vreo poza?

nelucraciun spunea...

Dintre toate provinciile româneşti, Banatul este renumit pentru cele mai multe aşezări dispărute, despre care se ştie!
Iată, chiar şi în timpurile recente au dispărut localităţi: acest cătun fără nume, localităţile aflate pe fundul lacului de acumulare de la Porţile de Fier, inclusiv Ada Kaleh, foarte aproape de noi Lindenfeld şi mai sunt destule care mai trăiesc doar prin câţiva locuitori.

Adrian Drăgan spunea...

din ultimele info pe care le-am primit se pare ca nu exista nici o biserica in zona, ce se vede in poze si in filmare e un canton silvic sau de cale ferata forestiera (CFF). Pe acolo trecand calea ferata forestiera Resita-Delinesti.

Daniel Botgros spunea...

Buna,
Eram la Timpul can cineva dintre colegii mei - nu mai retin exact care - a scris articolul cu somnul urias. E posibil ca fostul director al ziarului, Gheorghe Jurma, actualmente directorul Editurii Tim, sa mai aibe ziarul in colectie.

Adrian Drăgan spunea...

Multumesc,

Am sa ii scriu domnului Jurma

Unknown spunea...

turla bisericii se observă doar în momentele în care nivelul apei scade foarte mult!

Lela spunea...

Salut baieti, acum 3 luni iubitul meu s-a despartit de mine. Totul a început când am fost în tabăra de vară, am încercat să-l contactez, dar nu a trecut. Așa că când m-am întors din tabără l-am văzut cu o domnișoară sărutându-se în dormitorul lui, am fost frustrată și mi-a dat o noapte nedorită. Am crezut că va reveni la scuze, dar nu a venit timp de aproape 3 luni, am fost foarte rănită, dar mulțumesc Dr. Dawn pentru tot ce a făcut. L-am întâlnit pe Dr.dawn în timpul căutării mele pe internet, am decis să-l contactez pentru că am Am văzut mii de mărturii despre el, dar chiar acum trebuie să mărturisesc că este o persoană cu adevărat bună și sinceră, mi-a adus iubitul înapoi în doar 48 de ore, sunt foarte fericit. Contactează-l pe Whatsapp dacă ai nevoie de ajutor în viața ta: +2349046229159
E-mail: dawnacuna314@gmail.com

Trimiteți un comentariu

 
Countomat website statistics and webcounter (Statistik and Logfileanalyse, Statystyk, Statistici, Statistique)