marți, 6 iulie 2010

Vila Directiunii – U.D.R.

Vila Direcţiunii, clădire care de-a lungul timpului a fost martora a marilor frământari ale Reşiţei. De la crize economice, la boom-uri industriale, ea a rămas aproape neatinsă şi ascunsă de ochiul privitorului curios într-o superbă pădurice de pe dealul Golului.




  

A adăpostit oameni de vază, precum regele Carol al II lea, în drumul său spre o altă splendidă vilă, Vila Klaus, unde mergea la vânătoare. N. Ceausescu
 împreuna cu soţia sa au fost cazaţi aici, o noapte, cu ocazia sărbătoririi a 200 de ani de foc nestins la Reşiţa (1971).




Prin anul 2005, aproximativ, am avut onoarea de a vizitat şi eu această vilă şi am aflat de la administrator că aici a fost cazat cuplul Ceauşescu în iulie 1971 şi că acesta a dormit în camere separate. Aproape toate personalităţile, care au vizitat Reşiţa de-a lungul timpului, au fost cazate la Vila Direcţiunii. Delegaţii de japonezi care au călcat pragul acestei clădirii au rămas uimiţii de splendoarea acestei şi a împrejurimilor.























Prin bunăvointa câtorva prieteni am primit aceste poze din interior vilei, poze făcute înainte de marea privatizare :).

3 comentarii :

Bogs spunea...

Mai este deschisa pentru public?

Adrian Drăgan spunea...

Nu a fost deschisa niciodata publicului. Doar cei care cunoastea ajungeau sa o viziteze.

Cristi spunea...

Da...intradevar frumoasa si intretinuta, am avut placerea de a o vedea pe dinafara si putin pe dinauntru acum 1-2 ani cand am lucrat ca agent de paza la UCMR in acel sector.

Trimiteți un comentariu

 
Countomat website statistics and webcounter (Statistik and Logfileanalyse, Statystyk, Statistici, Statistique)